Oost Amerika en Canada

Dag 19, Washington

Vroeg op pad, lopen we naar een fietspunt om twee fietsen te unlocken. Daar mag je 45 minuten mee fietsen en het is de bedoeling dat je de fietsen op een ander punt weer terug plaatst en weer twee nieuwe voor max 45 minuten pakt voor het volgende stuk.

Vol goede moed stappen we op en na het eerste heuveltje omhoog zien deze twee boomers in dat de heen en terugreis met de fiets misschien iets te enthousiast ingeschat was!

Het fietsen op de Mall (gebied tussen Lincoln Memorial en het Capitool, in een rechte lijn ongeveer 4 km) gaat perfect. Het is voor het eerst boven de 30 graden, en dat merken we vandaag. Onderweg komen we eerst langs het Pentagon en daarna Arlington cemetery.

Op de Mall zien we vooral veel memorials (Korean war, Vietnam war, World war 2, andere gedenktekens, museums en een enorme hoeveelheid mooie grote overheidsgebouwen. Uiteraard Witte Huis en Capitool, maar ook Supreme Court ( achter het Capitool), Justice, National Library etc.

Genieten om hier tussen al die historie te zijn.

Na een slopende tocht volgt een nog slopender terugreis met de fiets. Na een paar noodzakelijke extra tussenstops redden we het tot ons appartement. Even uitgeteld op bed en blij dat we het gered hebben

Heidi Oude Engberink

Hahaha ….zie hier het nut van de elektrische fiets.
Maar wat een gedoe zo met die fietsen, je bent dus ook nog aan het tijdrijden of zijn er voldoende ophaalpunten?

In ieder geval een “lekker” hot weertje erbij , hier word het godzijdsnk iets minder warm.

Het lijkt mij ook geweldig om al die historie te zien ( ben vd geschiedenis) en er is daar ook zoveel om te zien, haast overweldigend.

Hopelijk weer voldoende uitgerust om van deze USA dag te genieten. Veel plezier!