Oost Amerika en Canada

Dag 18, naar Washington

Op naar Washington!

We maken bij Hancock even een uitstapje van 200 meter om West- Virginia mee te pakken, de rivier Potomac oversteken en weer terug. In the pocket. Komen vandaag ook nog in Virginia en Maryland.

Nog even een prijsupdate van de benzine: gemiddeld $3,60 per gallon, ongeveer €0,85 per liter. Een flink stuk goedkoper dan vorig jaar.

Alleen in de staat New York toen we in een indianen reservaat waren was de prijs $3,00 per gallon. Daar schijnen ze minder tax te betalen. Helaas waren de sigaretten ook erg goedkoop, een pakje van 20 voor $2,50...........

Voor dat we Washington inkomen staan we met 2x6 rijbanen 25 minuten vast. Dat was al de hele dag zo.

Daarna in Washington zelf valt het reuze mee.

We overnachten in het Pentagon (hotel).

We proberen online nog een reservering te maken voor een rondleiding in het Capitool. Zondags helaas geen rondleiding en voor volgende week was nog 1 plek over op maandag 13.30. hier hebben we voor ons gereserveerd, gooit alleen ons maandag schema in de war, maar waarschijnlijk gaan we toch. Dan moeten we misschien Gettysburg doorstrepen of snel afwerken.

s'Avonds gaan we vast maar het Lincoln Memorial voor een avondfoto en we nemen een dagpas voor de citybike. Morgen kunnen we dan vanaf ons hotel via het Pentagon en Arlington naar de National Mall (Witte huis, Capitool en monumenten)

Heidi Oude Engberink

En weer eentje afgevinkt, hoeveel nog te gaan?

Benzine en sigaretten, jee wat een prijsverschil met hier, niet normaal!

Ik zou denk ik ook voor het Capitool gaan, pak je Gettysburg gewoon de volgende trip mee?

Voor vandaag nog een geweldig programma en op de fiets zie je des te meer, heel veel plezier vandaag!